Brev:
Hvilken mad hvornår?
7. oktober 2003
Alder:
6 mdr.
Hvilken mad hvornår?
Hej
Jeg skrev til dig for et stykke tid siden og fik et rigtig godt fyldestgørende svar, derfor prøver jeg lige igen.
Dicte bliver 6 måneder om et par dage og det går rigtig godt med at få skemad. Hun får 3 måltider om dagen, skiftende mellem rismels- hirse- og havregrød tilsat frugtmos og kartoffel og grøntsagsmos, hvor jeg varierer mellem gulerødder, broccoli, blomkål og squash blandet med kartoffelmos.
Hun er begyndt at blive mere interesseret i det jeg spiser, men jeg syntes stadig hun har svært ved klumper i grøden. Jeg blender frugt og grøntsagsmos men ind imellem er der jo små klumper der "overlever" og dem er hun ikke så glade for.
Mit spørgsmål er, hvornår skal jeg begynde at introducere flere forskellige ting og har du nogen forslag til, hvad jeg kunne give hende?
Hun har fået overnævnte i næsten en måned (med undtagelse af havregrød som jeg lige er startet på) Jeg planlægger at lave øllebrød som det næste, men kan jeg også begynde at give kød/fisk, hvis jeg blender det?
Hvad med mælkeprodukter og yoghurt, må hun få det?
Tak for en rigtig god brevkasse.
Med venlig hilsen
Sanne